sâmbătă, 5 septembrie 2009

topul fricilor unei cirese

fear copy

In livada mea e mai mereu soare de primavara care mangaie muguri care stau sa plesneasca sub ochii atenti ai unor fluturi care misca mladios din antenele lor de fluturi.

Asa e la mine in livada. Daca ma uit dintr-un unghi piezis, vad in lumina mici vietati care zboara grabite. Cu treburi mii, ca doar au o singura zi la dispozitie. Doar o zi in care sa rezolve tot ce au in job description. Ce greu e sa fii gaza.

Si totusi exista niste lucruri de care mi-e frica. Chestii care otravesc livada si gonesc fluturii. Si pe care le insir-te margarite mai jos, intr-o ordine aleatorie. Cum imi vine la gura plus mana.

1. Credite

De-aia nu voi face prea curand pensiunea mica de tot pe care mi-o doresc cu ardoare. Credit egal un lat in care imi var gatul. In viitor o sa aflu daca latul se va strange sau nu. Sufocandu-ma sau nu. Dar numai ca ideea ca il port oricum, imi taie pofta.

2. Penibil

Cred ca e cea mai mare frica. Sunt atat de ingrozita incat imi banez singura o tona de actiuni. Care poate mi-ar iesi teribil de bine. Daca as avea doar putin mai multa inima sa ma fac eventual de ras. Macar din cand in cand.

3. Gandaci

Mai ales de cei care sunt mari si negri si se comporta ca niste mamifere, mi-e frica. Ei au corpul impartit in torace si abdomen. Si au si cap, in care pare uneori ca exista si o maxima sclipire.

Altfel cum sa imi explic faptul ca atunci cand ii urmaresc cu un papuc. Ei se opresc pe labele din spate. Si isi ridica toracele si capul si se uita la mine dojenitori? Eu atunci las papucul si fug in lume urland.

4. Razboi

Tara mea a incetat de multa vreme sa se mai lupte pentru ceva. Si asta e tare rau. Dar pe de-o parte uite ca e bine. Nu avem conflicte internationale. Totusi nu pot sa nu ma gandesc cu groaza la razboi. Stiu ca, in cazul in care el ar izbucni, ar fi multe orori. In plus, nu s-ar mai gasi unt.

5. Sexuri flasce

Sigur, nu vorbesc de sexurile relaxate ale tuturor oamenilor. Cand trec asa pe langa pantaloni pe strada. Dar cand sexurile ar trebui sa fie erecte si nu sunt, procedez ca in cazul gandacilor. Las papucul, si fug urland in lume.

6. Insomnii

Pentru ca la orele mici din noapte imi vin cele mai urate idei. La ora 4 cu nesomn, totul mi se pare lipsit de speranta. Probleme mici ca niste scame devin bulgari de zapada care se rastogolesc si ma strivesc.

7. Batranete

Vreau sa cred ca eu o sa fiu o baba funky. Am si niste planuri in directia asta. Niste actiuni pe care sa le intreprind ca sa nu sfarsesc mancata de pisici intr-un apartament de bloc. Dar gandul ca as putea esua ma pune cu botul pe labute.

8. Dentist

Cand il vad pe Mircea, incep sa salivez si sa transpir instant. Dar nu pentru ca e dragut. Si nu pentru ca stiu ca o sa mangaie delicat pe par. Ci pentru ca sunt ingrozita de natura muncii lui calificate. Mircea, cum ai putut sa te faci dentist?

9. Grasime

Mi-e frica de grasimea mea personala. Cand o vad, fac ochii mari. O intreb cu repros cum de-am ajuns aici. Si procedez ca la punctele 3 & 5 (gandaci & sexuri flasce). Las jos papucul si fug urland spre zari de soare pline. Chit ca de obicei grasimea vine cu mine.

10. Cancer

No comment. Ca sa invingi, trebuie sa ai toate armele la tine. Si tot poti sa pierzi neloial.

11. Cainii vagabonzi

Cand ii vad inghet. Iar ei din contra: se dezgheata, lasa tot ce faceau si maraie si latra si se asmut catre mine, o cireasa. Cred ca de-asta vreau uneori sa traiesc o viata dogless la Londra, Viena sau Liguria.

Astea-s situatiile ce ma sperie. Si nu le-am bagat in cerneala aici doar din dorinta de exhibitionism. Si de asta putin. Dar mai ales pentru ca ard in flacari sa stiu ce va inspaimanta pe voi. Sunt sigura ca e diferit de ce am scris eu. Hai.

17 comentarii:

Ciupercutza spunea...

Cireaso, zici ca suntem surori! La mine frica de penibil e pe primul loc! Cu creditul am cochetat nitel timp de 2 ani pentru o masina de spalat si ne-am suportat destul de bine. ;) Dar momentan il tin la distanta si ma las greu ;) Desi tare as mai vrea o masinuta ...
As mai adauga pe lista frica de intuneric. Nu suport sa merg noaptea pe strada. Cum vine intunericul ma panichez. Cred ca are legatura cu frica de cateii vagabonzi ;)

Nadia spunea...

Aprob energic fricile nr 2,4,7,8, 11. Aprob si mai energic nr 10. Cu 1,5 si 9 n-am avut de-a face pana acum, slava Domnului. Gandacii sunt de treaba in principiu, nu e vina lor ca s-au nascut negri si urati. Paianjenii, in schimb, dupa ce ca sunt urati mai si pisca! Mie mai mi-e frica si de inaltimi, spatii inchise, multimi, cutremure, femei rele si inca cateva pe care nu mi le amintesc acu.

Carla spunea...

moarte, boala (mai ales boala aia cu "c"), insecte, dentist, inaltime, filme de groaza si s.f., pesti, intuneric, saracie lucie, oameni care nu au nimic de pierdut. :(

No One spunea...

din ce ai zis tu: ma sperie cainii parca al naibii simt ca mi se face inima mica si fac mai rau, am insomnii si trebuie sa stau atent din cauza ca nu-mi tace mintea si turuie, turuie (dar la mine noaptea imi da mom cele mai linistite din zi ), de cancer nu te mai gandii sa nu-l atragi (gandurile daca nu esti atent chiar se pot materializa)
si cum sunt o natie anxiosa sa le punem scurt pe hartie: viteza la masina, moarte, singuratate, oameni suspecti de intimidanti, penibil (cu toate formele sale), violenta. or fi si altele dar mintea mea s-a blocat.
cica sunt doua sentimente primare din care ies toate celelalte, decind gandurile si actiunile noastre: iubirea si frica.

Anonim spunea...

Cel mai frica mi-e de cancer; da' frica tare; si de insomnii; da, pe la 3-4 totul se hiperbolizeaza, ca sa redevina mic-mic pe ziua; de dentist nu mi-e frica, stiu ca voi fi ok dupa, nici de caini vagabonzi, nici de batranete, ca deja ma lupt cu ea si cred ca pana acu' ma descurc; nici de grasime, ca n-am avut ever; de inaltimi, cam da; dar le evit cat pot; de penibil, mda, da' cica mai bine penibil decat banal; cam atat; ah, da, si de catze, femei rele cu gura veninoasa; oho...pe astea le evit; Sys

thea spunea...

De cutremure, de spatii inchise (lift, metrou), de intuneric( culmea, nu pe strazi ci in casa), de caini in general si de cei vagabonzi in special, esec, penibil. Cred ca mai sunt da' io-s o viteaza si incerc sa le anihilez :).

another cherry spunea...

@ciupi: hihi, pai nu e prima oara cand ne prindem ca inimile noastre bat cam in acelasi ritm. tic-tac. tic-tac:).

@Nadia: sper din toata inima ca de 5 sa nu ai niciodata. e frica care ramane in oase:). n-am stiut ca si tie ti-e frica de cainii de pe strada. tot am impresia ca sunt singura in demersul asta, intr-o mare de iubitori de animale.

@carla: cu pestii m-am mirat iar cu oamenii care nu au nimic de pierdut m-ai pus pe ganduri. trebuie sa fie tare rau, intr-adevar, sa te pui cu ei? tu ai patit asa ceva?

@anonim sys: cati ani ai si cum te distrezi acum, ca zici ca te lupti cu ea si castigi? imi trebuie sa stiu pentru planul meu personal. te simti ok?

@thea: mda, am uitat sa zic de spatii inchise. si eu sunt viteaza si ma lupt:).

Anonim spunea...

Well, ai sa zici ca sunt o babeta, da, am 53, da'chiar n-am nici o jena s-o spun, ca nu ma simt de 53 si se zice ca nici nu arat; nu fac nimic deosebit, nu merg la salon decat sa ma vopsesc, ghici? blond! mananc tot ce-mi place, fac treburi domestice fara ajutoare, am grija de familia mea ca o leoaica si-mi petrec timpul liber cum vreau eu; am o relatie speciala cu copiii de la scoala-I'm an English teacher- asa cum am si cu fiul meu de 22 de ani; ii tratez pe toti ca pe egalii mei, ei ma cauta mereu, chiar si cei care sunt de mult plecati prin alte colturi ale terrei; poate relatia asta imi da chef de viata, ma face sa ma simt tanara mereu, sa nu-mi pese ca anii trec; da, poate e un cliseu, dar asta e adevarul: totul vine din interior, ce mai!...hai, ca te-am plictisit destul; sunt sigura ca si tu vei fi un spirit tanar for ever, eu asa te-am "mirosit". Nu stiu cum sa-ti trimit o poza. Sa scrii tot timpul, tare imi place. Sys.

Povestiri din orasul viu spunea...

Of Cireaso ce de frici. Cum sa reziste o cireasa la atatea amenintari?

Din fricile tale eu le bifez pe alea cu gandacii si cu grasimea. Si de cand cu criza m-a apucat o scarba de credite de mama mama.

Si ma gandesc si eu la fricile mele. Mie uite, spre exemplu imi e frica sa nu imi fure iubitul o femeie mai vicleana decat mine. Imi mai e frica sa sar in cap in apa, desi stiu sa inot binisor, dar nu stiu de ce ezit. Dar cea mai rea si cea mai rea frica e frica de toamna si de iarna. Le urasc atat de tare incat as fugi cu sau fara papuc, cat ma tin picioarele in Spania, sau Turcia sau eu stiu ce tara unde toamna si iarna nu vin ca la noi...

mimi spunea...

Hm, insecte, caini, microbi si camere necunoscute (de aceea de obicei dorm prost la hotel).
In rest, fara frica.

another cherry spunea...

@Anonim Sys: foarte tare. nu la sala ma reream eu, ci la ce faci pentru spirit de te tii cu moralul sus, cand majoritatea celor de varsta ta se lasa coplesiti de dureri de oase. ma superbucur. bravo.

@povesti din orasul viu: si de iarna imi ce, cum am putut sa uit. frica rau. nu-ti bate capul cu femeia mai vicleana. ea e zero barat in fata ta, care ai puteri nemasurate. dragoste mare, gen.

@mimi: microbi? ce chestie. nici nu stiu cum sa-mi fie frica de ei:).

Lavinica spunea...

Cred ca avem cu totii frici mici si frici mari...frici deschise si frici inchise...Mi-e frica de albine, de dentist, de lifturi, de furnici, de apa adanca, de inalt si de vacile albe si mi-a fost pana acum cateva luni frica de viata...
Dar fricile mari sunt altele: saracia, durerea fizica si durerea celor pe care ii iubesc.

Miju spunea...

sa stii cireaso ca de sexuri flasce in momente care ar trebui sa fie de vitejie fug si posesorii lor. numai ca e ca la tine la punctul noua, flasc, flasc, da se tine bine de trunchi :))

another cherry spunea...

@Lavinica: trebuie sa-mi explici putin cu frica de viata. o pui la frici mici si totusi e asa de importanta. mai importanta ca sa fie pusa in acelasi cos cu cea de albine:).

@Miju: am rosit:).

Lavinica spunea...

Fricile mici sunt cele pe care le poti controla...De albine poti fugi (chiar daca pari caraghios si oamenii se uita ciudat la tine pe strada), lifturile le poti ocoli si poti alege scarile (nu-mi fac prieteni care stau la etajul 10 :D ), faci economii pentru dentist sa-ti poti permite anestezie generala, inoti aproape de mal cu colac bineinteles si nu te gandesti niciodata la saritul de pe bloc ca varianta de sinucidere...La fel este si cu viata...e atat de simplu sa te ascunzi de ea incat uneori uiti ca te ascunzi si uiti pur si simplu sa traiesti...Si atunci poate sa te alerge ea prin toate cotloanele existentei tale caci o ignori cu atata naturalete asa cum iti ignori umbra ce te urmareste pas cu pas...
Fricile mari sunt cele pe care nu le poti controla, sunt frici de exterior care iti zguduie intreg universul si tu nu poti decat sa stai sa privesti ca prostul, paralizat, fara a putea impiedica implinirea fricii...Ca si cum ai privi de undeva din exterior cum iti sfasiat trupul salbaticiuni si tu nu poti nici macar sa tipi...Acordam candva importanta, majora importanta, fricii de viata, ma simteam unica, deosebita, singura in univers care poate simti profunzimea acestei frici, eram mandra de frica mea si priveam cu superioritate catre cei care traiau...Ca sa aflu ca tuturor ne e frica de viata, doar ca avem reguli diverite in jocul de-av-ati-ascunselea...

another cherry spunea...

@Lavinica: got it. De esec ti-e frica? Eu mor.

Lavinica spunea...

De esec? NICIODATA! Pentru ca ma cunosc intr-atat de bine incat sa stiu dinainte daca pierd sau castig cand plec pe un drum...Stiu de la inceput daca voi reusi sau nu, iar daca finalul nu va fi unul pozitiv, asta nu ma impiedica sa parcurg drumul...Din orice experienta am mult prea mult de invatat si niciodata nu sti cand si cum se poate schimba la jumatate drumul :)...Acum sa nu ma intelegi gresit...nu imi consum energia cu esecuri mici...risc atunci cand este vorba de lucruri importante si care merita efortul...Daca tot suport o durere sa fie una suficient de puternica care sa ma zdruncine suficient de tare incat amintirea ei sa-mi fie de folos mai tarziu...Sunt putin masochista, stiu :D