joi, 17 decembrie 2009

orasul alb pufos

zapada

A venit cineva, om de bine. Si a dat cu puf alb peste orasul asta plin de probleme administrative si cu infrastructura beteaga.

Cad din cer oua de bibilica grasa si cireasa le primeste in freza fara sa se supere. E iarna iar, e bine iar. Si in sfarsit pare ca tara mea este normala, ca orice alta tara. Bubele sunt acoperite, locuitorii cu metabolismul incetinit cu forta.

Imi place asta, imi place mult ce vad afara. Si pentru ca aseara am fost la cenaclul recitiri si pentru ca inaintea mea trei barbati au citit poezie si doar eu proza, m-am intaratat. Si mai jos se vede ce am patit.

Vai orasul meu pufos
Doamne, cat esti de frumos
Cum esti poleit cu zahar
Dar si crispy de geros.

Stropi de alb, praf de genune
Tu ma-nghiti cu-a ta minune
Eu nu vreau azi la serviciu
Tu ma chemi sa-mi pui cunune.

Dau din brate si inot
Albul sufla peste tot
Vreau sa stau cu limba-afara
Si sa inghit din fulgi cati pot.

Adu, mai! degraba-un ceai
Ce se-aude? Un buhai
Dau petrecere prin casa
Pana ies din nebuloasa.

Rap-rap-rap si zang-zang-zang
Frigul ma alearga-n crang
Cine-o mai iesi afara
Sa se spanzure c-o sfara.

Tip, stranut si-mprosc cu muci
Sa te vad cat poti sa duci
Hai cu mine in iatac
Arde mamaliga-n tuci.

Asta am putut eu sa produc astazi, pentru urechea colectiva. Am marea, de fapt imensa rugaminte sa puneti in comentarii, daca simtiti vreun fior, cate o strofa. Care sa duca mai departe aceasta oda a orasului pufos.

E simplu. Faceti rima cana/blana, castravete/perete si iese brici, va garantez.

Si acum va las tezaur sapte litere de aur. C-i-r-e-a-s-a.

12 comentarii:

Denisa spunea...

Ah ce bine e afara
Cand te ninge-n prag de seara
Beculete mii si mii
Brazi, colinde, jucarii

Dar si-n casa este bine
Cu vin dulce, fiert de tine
Stai cu nasu-nfipt in geam
Si astepti iar un nou an.

another cherry spunea...

@ikemaua: mamaaaa, ce tareeeeee. stiam eu ca suntem toti poeti de marca:). foarte multumesc.

pietricel spunea...

fulgii cad pufosi si moi
peste dealuri, peste vai
tot orasul e blocat
si programul anulat

Stam prin case rebegiti
Inghetati dar fericiti
Orice munca-a inghetat
Stau sub brad ca intr-un pat

Si Cireasa e zglobie
La multi cu bucurie :))

another cherry spunea...

@pietricel: vai, nu pot sa spun ce bucuroasa sunt de toate astea.

Denisa spunea...

Ahaaa! Am inteles cum a fost cu aparitia - disparitia, m-am linistit, am versuri on-line :)

vezi, cireasa, ai doua abordari, eu mai optimista, pietricel mai pesimista!

Iar la tine mi-a placut aia cu "tip, stranut si-mprosc cu muci/ sa te vad cat poti sa duci" - e foarte ... muzicala. Eu am si fredonat-o ieri.. :)

vera spunea...

Ma uit pe geam:
masini puhoi.
Spre Kaufland
se indreapta doi
barbatzi cu carucior,
sa cumpere cu spor.

Un cuplu pipaie de zor,
Brazii ninsi si plini de zoi, Stropiti de autobuze-n mers
Prin apa si noroi.
Ce vers sa fac acuma eu
Cu rima-n 'oi' sau 'or'?

Zapada-i deja dusa si
Oricit tinjesc nu pot sa fi-
Nantzez caderea ei
Atunci cind vreau.
Si n-am nici pile,
N-am nimic,
Vreo trecere la inamic
sa ninga iar.

Lup Alb spunea...

Unele versuri suna chiar bine.
Nu te supara pe mine,
dar de partea cu critica,
de asta nu zici nimica?....

Ca ar trebui sa fie
un cap limpede sub palarie,
care sa arate sec
nefirescul intrinsec

si miscarea congruenta,
simbolistica absenta
a-mproscarii-n jur cu muci
si a mamaligii-n tuci.

No One spunea...

cine sta cu limba afara
si se misca asa, intr-o doara
risca sa fie prins de gheata
si sa faca chiar mustata

gata, acum astept Academia Romana sa ma strecoare printr-un manual :P

vera spunea...

What were the odds?
Mi-am zis, si zau,
Nu mi-a venit sa cred
Ce vad
Cind m-am sculat.

E iarna ca pe vremuri. Si
Afara ninge-ntr-una.
Cod galben, zice la TiVi,
In casa stau
Si scriu prostii,
Cireasha e nebuna.

Mi-a dat acest microb,
Si-acum
Se face ca o ploua.
Gindesc numai in rime-acum,
Nu pot sa ma opresc, precum
Va spun si voua.

(Da, da, stiu ca am doi de 'acum' in ultima strofa, dar trebuie sa stopez acest proces dement, really).

another cherry spunea...

@vera & John C: am cei mai talentati cititori, e clar:).

@lupul alb: nu, nimica eu nu zic/vreau sa uit, macar un pic/inca nu-mi vine sa cred/si ne zbatem din nimic.

www.sutu.ro spunea...

Sana cea amfitrioana
mult prea antiaeriana
Sana toarce pentru ea,
persana,
pe sub fulgii care-au stat
Osana!

( OSÁNA interj. (BIS.) laudă!, mărire!, slavă!
Sursa: Sinonime)

another cherry spunea...

Dar e sutu cel sarmant/
E brunet si e galant/
Face-o un profil tentant/
In orasul de zapada.

Stai asa sa bem un ceai/
Si-apoi sa luam si-un tramvai
Si cu bune si cu rele/
Cu persana sa mai stai/.