joi, 20 august 2009

de ce scriu eu?

faima

Vorbim aici de un conglomerat de motive. Unul dintre cele mai importante ar fi ca, odata ce am inceput, pur si simplu nu pot sa ma opresc. Asa sunt eu, nesatula.

Un altul ar fi ca uite, asa mai platesc si eu din facturi. Sa mananca si gura de cireasa ceva. Daca internet nu e, nimic nu e. Si conteaza si ca m-am atasat de niste oameni, multi. Nu e putin lucru asta.

Dar unul se iteste parca mai ferm din helesteu. Helesteul plini cu pesti portocalii bine dresati. Cei care poarta in botic cate un stegulet diferit inscriptionat cu cate unul din motive mele. E momentul adevarului.

Scriu si ca sa-mi impresionez cosmeticiana. Putine lucruri se compara cu veneratia unei femei simple si foarte apropiate. Ca doar ei ii dau destul de des si fara retineri cheile corpului meu. Uite fata, si ai grija de el.

Trebuia sa o vedeti aseara. Ea ma tragea vartos de par. Si asta ma facea sa lacrimez oftand usor in batista, de mai-mai sa scuip compot. Ca o dama cu cirese ce sunt. Si revarsa in timpul asta din gura catre mine stima ei. O mladita recent inmugurita.

Pana acum n-a stiut ce epileaza. A crezut, ce confuzie, ca parul meu e ca orice par. Oricum, de cate feluri poate fi parul de pe picioare? Nu prea multe. Dar uite ca acum s-a prins ca al meu e mai special. E par creativ. E parul persoanei care scuipa cuvinte tiparite. Nu doar panglici pe nas, ca atatia altii.

Stia de multa vreme ca asta fac eu in viata. Cam de cand am inceput sa-mi las blanita la ea in cabinet. Atunci a dorit, ca orice cosmeticiana, sa puna intr-un borcan cu formol detaliile mele de clienta.

Isi zice cireasa. Stop. Se da pe site-uri. Stop. Sustine ca ar castiga si niste bani din asta. Stop. Eu nu prea cred. Stop. Noroc ca e frumusica. Stop. Asa se spune acum. Stop. Fac internet. Stop. Sani mari. Stop. Divortata, of. Stop. Fir viguros, bun pentru peruci. Stop. Hazlie uneori, desi pe mine e greu sa ma mai amuze ceva. Stop. Mereu grabita. Stop. Pielita subtire, prea subtire. Stop.

Stia deci ca scriu la un site. Hotcity.ro. Cum? Hotcity.ro. Orasul fierbinte. Ihim. Asta n-a impresionat-o prea tare. Cand esti cosmeticiana, site-urile se surpa ca un fum. Hartia manent, ar fi putut sa-mi replice. Dar a tacut, fiind o doamna.

Cosmeticiana mea a pus mana pe revista The One. Din intamplare singurul numar in care nu scriam ceva picant despre sex. Ma intreb ce-ar fi zis daca ar fi dat peste asta. Ma rog, sa nu discutam drobul de sare.

Acum, cand a vazut negru pe alb Sana Nicolau si un articol despre mine calarind o bicicleta, a uitat sa mai scoata mustata clientei care zacea in abandon. Dar cum, eu o cunosc bine. O jumulesc de ii merg fulgii la fiecare 3 saptamani. Ii stiu fiecare cotlon si cuta si fanta.

Stiti, mi-a declamat ea in timp ce tragea de mine sa ma rupa bucati de vie. Stiti ce mi se pare fenomenal? Ca scrieti asa cum vorbiti. Eu: auch! Ea, neimpresionata: m-a uimit asta. Nu ma asteptam, va spun sincer.

Eu credeam ca scriitorii astia de prin reviste se exprima altfel prin viu grai. Dar in revista sunteti chiar dumneavoastra in carne si oase. Parca va aveam in fata. Decat ca era scris. M-am simtit asa, bine. M-am bucurat. Bravo, sunteti mare.

Am plecat in graba, lingandu-mi o labuta. Aveam deadline. Si cum scriu pentru cosmeticiana, nu-mi permit sa o dezamagesc. Altfel parul meu devine ca orice alt par.

7 comentarii:

mimi spunea...

eu le dau gata cu statul in America :))
traim sa ne multumim cosmeticiana

Anonim spunea...

Indiferent ce motiv a(ti) avea sa scrieti scrieti bine, cu nerv, cu taria femeii al carei stil imi place: cea care iti strange mana "barbateste" si iti da sentimentul acela al garantiei ca ceea ce ai vorbit se va realiza; femeia care iti impune un anumit standard la care trebuie sa te ridici ca sa poti discuta cu EA. Sunt hotelier de 6 ani de zile, mi-as dori sa cresc in continuare in aceasta frumoasa meserie pe care de multe ori o compar cu cea de actor si...tare mult mi-ar placea sa citesc impresii feminine despre noi barbatii care lucram in hotelarie, despre atitudinea fata de client, despre locuri vizitate, samd.

another cherry spunea...

@mimi: deci eu scriu la reviste si tu bati continente. impreuna cred ca le spargem:P.

@anonim: o sa ma gandesc serios la asta.

No One spunea...

am avut si eu placerea sa citesc un articol de al tau in Esquire nr din iulie-august. si ma uitam asa la articol inainte sa-l citesc si ma gandeam " fata asta o citesc in hotcity. stop. ii citesc si blogul. stop. citesc si esquire. stop. uite cum se leaga lucrurile. punct."

another cherry spunea...

@John Constantine: ti-a mai ramas Sapte seri si The One:). Ma bucur tare de tot ca ma citesti in atatea locuri. De fapt sunt fericita.

No One spunea...

tocmai ce ti-am citit 2 articole pe siteul The One :))noroc cu linku de aici :P Esquire o sa incep sa o iau luna de luna (imi place revista) asa ca n-am cum sa te ratez. ramane doar Sapte Seri :P (later edit: care vad ca e plasat strategic in coltul din dreapta sus :P)

another cherry spunea...

hihi, gata, esti inconjurat:).