sâmbătă, 26 aprilie 2008

Paste langa Jibou, un mare nod feroviar

sunt acum in curte la chechis, un sat la 9 ore de bucuresti, langa jibou. nu stiti ce e jibou? un mare nod feroviar.

chechis e in judetul salaj. e motivul pt care eu si a cherry suntem amandoua salajence. ea din salaj, eu din salajean. am wireless in curte. ce nebunie. ma rumenesc la soare. se bucura pielita subtire de cireasa.

in satul asta a copilarit a cherry, lucru care se vede si acum. peste tot, pe unde a trecut ea cand era mica, sunt acum ciresi infloriti. normal. unde s-a jucat mai mult, sunt mai multi copacei. unde a rtecut in graba, e doar iarba verde, verde de tot.

dar sunt si peri si meri si alti copacei. e concurs mare. cine are florile cele mai frumoase din sat. mai roz, mai galbui, mai albe, mai gingase, mai mari, mai transparente.

nici nu stim cui sa acordam marele premiu. aici e a doua primavara. ce lux e sa prinzi 2 randuri de copacei infloriti. de cand sunt am alergat in lume sa prind a doua inflorire a copaceilor. sunt dependenta de florile care anunta rod.

aici toata lumea se pregateste. aud ouale cum fierb. cand sunt gata, le rosim si le punem abtibilduri cu iepuri si ingerasi si pui. dimineata ne-au trezit cocosii si pasarile cantatoare. cand am iesit din casa am vazut padurea.

am auzit pe bune cucul. cica atunci cand auzi prima data in an cucul, trebuie sa te prinda cu bani in buzunar. ca sa-ti mearga bine tot anul. n-am un chior, sunt leftera. ce sa mai zic. urmeaza sa curat ciuperci. in curte, la soare, pe indelete.

prin curti auzi oameni robotind a Paste. toata lumea curata, randuieste, pregateste, oboseste cu rost. purceii albi lolec si bolec ne spun lucruri prin gard. cuchi a facut 4 pui mici, dar nu stim exact cu cine. inca mai intrebam prin sat.

am venit 11 ore cu trenul. ne-am adus hainele bune de biserica. maine dimineata o sa ne spalam pe fata cu apa in care sunt cufundate urzici, oua rosii si bani. sa fim rosii ca oul, iuti ca urzica, banoase ca banul.

eu si a cherry glumim mereu. zicem ca o sa fim rosii ca urzica, iuti ca oul. cu banii nu glumim. pe foc sfaraie sarmale. clocoteste borsul de pui taiat ieri. in beci se intaresc raciturile.

e Paste langa jibou, un mare nod feroviar. zumzaie gazele. canta pasarile. se unduie copaceii. si nu-i pe lume minune mai mare.

3 comentarii:

innuenda spunea...

Tare frumos! Şi uite-aşa, s-a pregătit şi innuenda de Paşte lângă Jibou. Mulţumesc de invitaţie, cireşelor. M-am simţit tare bine!

another cherry spunea...

:)
ne bucuram ca am putut sa impartasim cu tine asa minunatii:)

Anonim spunea...

Incepand cu luna August un nou loc de intalnire in Chechis pentru amatorii de muzica buna si relaxare !!!