miercuri, 28 mai 2008

cui ii plac nuntile?

dupa ce colega cireasa a vb despre petzit, eu va zic de nunti. o succesiune normala.

mai-iunie este perioada cireselor. dar si a nuntilor. vb deunazi cu o cireasa despre nunti. si cum le detestam de tare.

cand ne cheama cineva la una, o luam personal. din obrazul parguit de cireasa fuge sangele. fuge mancand nori. pt ca noi, ca cirese-nuntasi, avem numai de pierdut. si nici macar nu intelegem cine are de castigat.

uite cum se vede o nunta prin ochii nostri de cirese stranse cu usa:

1. inseamna ca tb sa alocam o zi de weekend din viata noastra unui alt scop decat ala de a ne relaxa/distra. zicem da unui sir de ore lungi la impuse. petrecute in compania unor oameni cu care nu avem mai nimic de impartit. ca mirii sunt mereu ocupati.

tb sa avem un zambet permanent pe buzele contorsionate a fericire. dc stam cu fatza normala, nerazanda, suntem nepasatoare. sau, si mai rau, reactionare. si atunci de ce am mai venit. cum de ce. pt ca ne-ati obligat.

2. ca bonus, platim o suma frumusica de bani. cu care am fi putut pleca undeva din oras. unde sa ne faca placere si sa putem zburda ca 2 miei liberi.

aici dam suma cu pricina. simtim gheara rece/fierbinte a infarctului cum ne strange sugushandu-ne respiratia. dar stam incorsetate intr-un outfit neprietenos si ne dor picioarele de la pantofii tari. n-avem voie sa ne foim. asta ar arata ca nu ne gasim locul. nepoliticos.

3. suntem single. asa ca suntem mereu puse la o masa cu ciurucuri desperecheate. alti luzeri ca si noi. care n-au stiut sa-si faca un rost in viata.

dar n-au stiut nici sa intoarca situatia in favoarea lor. si sunt si recalcitranti din cauza asta. motiv pt care nu poti nici macar sa faci misto de situatia data.

tot pt ca suntem single, obligatia de a ne uita la valul de fericire emanat de miri este o sfidare. sigur, ne bucuram de uniune.

noua, cireselor, nu ne-ar fi tb niciodata sotul cu pricina. si ne e mila de mireasa. dar tot ne deprimam. rau. traim intr-o lume in care e bine sa fii maritata. si noi nu suntem. ni se spune oricum mereu asta. and now this.

4. suntem obligate sa ne maimutzarim. pe muzica cel putin indoielnica. impopotonate ca la balci, cu rictusul bine fixat pe gura rosie de furie de cireasa, suntem ridicate. cu forta.

e timpul sa mimam fericire coregrafica alaturi de unchi, matusi si altele asemenea. se face cercul. se danseaza nepereche pe coco jambo. e delir maxim.

apoi incepe un blues. pe noi nu ne invita nimeni la dans. e penibil. doar cate un mos libidinos ni se mai uita pofticios prin decolteu. dar isi danseaza tot nevasta grasa. ne miscam ridicol singure. nedansul nu e o optiune.

5. suntem obligate sa inghitim cu pofta ostentativa, in lumina reflectoarelor, cantitati elucubrante de mancare. sa lasi in farfurie e la fel de grav ca nezambetul, nedansul sau nestatul locului.

orice am simti sufleteste si orice am indura fiziceste, nu putem pleca. sa dezertezi inainte de tort e crima mai mare ca violul. la toti ni-i greu. stai, ca n-o sa mori. mireasa, mereu o perversa, aduce tortul cat mai tarziu. ca sa fii obligata sa stai.

6. se fura mireasa. chiar si celelalte ciurucuri desperecheate de la masa noastra sunt putin excitate. circula zvonuri contradictorii. mirele este pus sub o lupa imensa. si obligat sa se arate generos.

generos cu niste nuntasi mirosind a bautura care privesc tulbure. care in loc sa aiba decenta sa stea resemnati la locul lor pana se sfarseste totul, au chef de ghidusii. trag de mireasa. forteaza mirele. hohotesc in ochii poficiosi de intrigi ai rubedeniilor.

ne simtem bine. ni se face pielea gaina de dorinta de a stii. cat e dispus mirele sa dea pe mireasa. si unde au dus-o. si ce au raspuns negociatorii la asa recompensa. noroc ca procesul de rapire si mersul ostilitatilor se da pe goarna la microfon de catre MC. suntem la curent.

sa recapitulam. am pierdut o zi de weekend. suntem imbracati si incaltati incomod. in haine care nu ne reprezinta. tb sa stam ore in sir fara sa facem nimic, cu muzica proasta data ff tare. langa niste necunoscuti jalnici.

la rastimpuri tb sa aratam ca adoram sa dansam pe dr. alban. suntem obligate sa ne uitam la fericirea bagata prin statie a altora. sa ne intrebam dar noi ce avem de nu ne-am fc un rost pana acum. tb sa zambim in tot timpul asta. si sa mancam enorm. exprimand bucurie de viata. si platim si ceva bani buni pt asta.

o nunta poate sa-ti strice nu un weekend, ci o saptamana intreaga. daca esti mai simtitoare, o nunta poate sa-ti strice o vara. sau o viata.

si atunci, ne intrebam eu si a cherry. cui ii plac nuntile? ne-am batut ceva capul, dar am razbit cu un raspuns. mireselor, rudelor de gradul I-II si luzerilor.

am fost si eu mireasa si mi-a placut grozav. iar acum sa nu vad nuntile in ochi. deci nu vb ca vulpea care nu ajunge la struguri. pt ca are picioare scurte.

iar luzerii nu sunt mirii. lor stim ca nu le plac nuntile. luzerii sunt o categorie aparte. de oameni care traiesc pt nunti, botezuri si inmormantari.

si ne-am mai intrebat. dc aproape toata lumea se vaita de mersul la nunti, atunci de ce sunt asa de multe? pt ca sunt multe mirese. multe rude. si multi luzeri.

suna just.

24 de comentarii:

Anonim spunea...

cum zicea cireasa prietena, nici mie nu-mi plac nuntile. Ma dezic de petrecere, de muzici si mancaruri, de frati si surori, numai sa nu trebuiasca sa joc la nunta.

Dar va zic, eu cand o sa ma marit o sa fac un festin cum nu s-a vazut. o sa pot atunci, din categoria mirese.

Anonim spunea...

Cand eram pustan am visat la o nunta in blugi, cu amici simtindu-ne bine la o cabana la munte un uikend intreg. Am fost un mire in costum la cel mai bengos restaurant din oras. Poate data viitoare imi implinesc visul din copilarie !... :)))

Anonim spunea...

Tot io, ca acu' am vazut - la mine pe blog , la VORBA ZILEI, se afla un citat din Oscar Wilde care se potriveste cu mesajul de mai sus ! ;)

Anonim spunea...

eu cred ca fac parte din categoria luzeri pentru ca mie imi plac nuntile. chiar daca alocam o zi din viata noastra unor altor evenimente, asta e cu atat mai fascinant, chiar daca nu cunoastem pe nimeni, tocmai asta cred ca poate fi farmecul, sa intri in contact cu cei pe care nu ii cunosti, cum zicea Baudelaire, sa te pierzi in multime. Iar banii sint facuti sa fie cheltuiti, oricum mai repede ne amintim o nunta decat plata intretinerii.
A fi single poate fi un atuu, la mine este...iar de dansat imi place la nebunie, mai ales muzica populara(nu manele) la fel si mancarea.


e adevarat ca cele mai frumoase nunti sint cele ale apropiatilor, dar pot fi si altele frumoase. asa cum in concediu nu conteza prea mult locul si conteaza cu cine te duci, asa e si la nunta, parerea mea....de luzer.

mi-a placut articolul, dovedeste sensibilitate si mult umor.

Anonim spunea...

eu sunt foarte de acord cu ciresele... din toate punctele de vedere :)
pana acum am reusit sa le evit destul de bine, fiind prinsa in joc doar de 2 ori.

another cherry spunea...

@cireaso, la nunta ta abia astept sa joc. aia e o nunta speciala, la care abia astept sa particip.
@cidule, deghizat acum in luptator fioros, eu cred ca a doua oara e musai sa iasa bine, asa cum vrei tu. si eu ma gandesc ca, daca o sa mi se mai intample, o sa fie complet diferit:)

another cherry spunea...

@codo: cine-ar fi zis ca lui codo ii plac nuntile...ezit sa te bag la categoria luzeri, e ceva care ma face sa cred ca totusi nu te califici:).
cred ca e cazul sa regandim ce-am scris si sa facem o categorie noua, pt tine:)
@jane: multumim frumos, stiam noi ca nu suntem singure la faza asta. pt ca tot auzim in jur cum se plange lumea.
dar ce zici ca lui codo ii plac nuntile? am ramas traznita:)

Anonim spunea...

asta e, sint un luzer, si ca sa fiu un luzer complet o sa ma duc saptamana viitoare la un botez, wow, de-abia atept. sa il vad pe ala micu', asa de mic, si smiorcait. da' mai mult imi plac nuntile.

@cire: poti sa ma bagi la categoria luzeri usori, dar trebuie sa ma scoti de la categoria frustrati si nesociabili, unde am fost introdus cu forta de o fata rea si insensibila http://www.dob.ro/Articole/Editorial/1346/Secta-Salsa

deci either way I win, sau luz.


articolul este in tonul postului de azi, dar al tau e mult mai haios. ceaa ce inseamna ca exista o luminita la capatul ciresului. sau o cireshica.

eu cred ca nunta este emotionanta, si o mare bucurie.

Anonim spunea...

Super tare art. Am ras cu lacrimi ( la propriu) pt ca eu urmeaza sa ma marit, dar urasc nuntile :))
E de rasul-plansul. Ma bucur asa in sinea mea ca ma casatoresc cu el, dar tot showul care urmeaza ma ingrozeste. De ce nu se pot casatori oamenii la fel cum fac sex? Doar ei 2? De ce tb sa facem orgia aia numita nunta? Oricum promit sa zambesc cu gura pana la urechi, sa lacrimez cand ma rapesc niste necunoscuti beti si sa dansez pe Dr Alban. Tineti-mi pumnii

Ronin Man spunea...

dap mai Another, asa este cu nuntile. Daca esti mai strain te simti ca naiba, daca esti cu grupul de prieteni e si mai rau ca se muta centrul atentie la gasca de nebuni si se supara mirii, asa ca, mai bine nu... si sa merg singur no f way,sa fac ce? sa ma duc la petit acolo? hai sa fim seriosi...

another cherry spunea...

@codo: ce om nebun sau femeie nebuna a putut sa bage melcul la categoria frustrati si nesociabili?! o sa citesc. mie mi se pare ca esti un melc asa de dragut. nu stie ce vb!
categoria usor luzer...hm, o sa ma gandesc.
@anonimo, ce bine ca ai inca simtul umorului legat de sb asta. pt ca in general miresele, cand li se apropie vremea sa fie mirese, il pierd pt un timp:P
o sa fim alaturi de tine, nu-ti fie frica. o sa fie bine.
dar te rog mult de tot sa ne spui cum a fost. cand e nunta?

another cherry spunea...

ronin, dar cum scapi tu de invitatie? mai ales dc e cineva apropiat? pt ca nush de ce, mirii se supara groaznic dc nu vuu la nunta lor. ca si cum nevenirea asta ar insemna ca nu tii la ei. adica pe bune se pot rupe prietenii pe tema asta.
uite eu am patit asa de curand. n-am putut sa ma duc la o nunta a unei prietene bune pt ca a tb sa ma duc la o nunta a unei rude. iar prietena s-a suparat, a luat-o complet personal.
mie tot rau mi-a fost, ca tot la o nunta mi-am petrecut timpul:-(

another cherry spunea...

si tot pt ronin, ca acum am vz ce am scris, luata de val:
to VUU or not TO VUU, this is the question.

Ronin Man spunea...

simplu another, le spun sa nu se supere, dar eu nu vin, din motive care tin numai si numai de mine!

daca inteleg bine, daca nu, e problema lor... eu le fac un cadou si gata.

liberul arbitru trebuie sa ne guverneze pe toti si in toate... asta-i filozofia mea de viata!

another cherry spunea...

ihim. uite ca eu am dat pana acum de oameni destul de neintelegatori cu starea mea spirit si deciziile mele. care s-au suparat. motivul mi se pare incredibil. de fapt, acum imi dau seama, ca dc se supara din asa o cauza, poate e mai bine sa nu fim prieteni. ca nu ne potrivim:-(

Ronin Man spunea...

corrrrrrect!

Anonim spunea...

@ another cherry: thank you din adincul inimii mele mici de melc pitic pentru aprecieri. nu m-a bagat doar pe mine, ne-a bagat pe toti. eu sint ok. ma simt bine in pielea mea.

stii bancul cu melc-melc-codobelc?

eu as fi scris un articol pe tema "cui ii place spiralele?" cred ca ar fi fost foarte comentat...de melci.

poti sa scapi daca zici ca plecci in concediu, esti bolnava sau pur si simplu trebuie sa mergi la aniversarea reuniunii de 10 de ani de la terminarea clasei 1.

@anonimo: gandeste-te ca vine luna de miere, si trece repede.

@ ronin: riiispect man, o filozofie beton. si igienica. keep your life clean.

Ronin Man spunea...

codo, thx! da sa stii ca tot ne luptam pe viata si pe marte pt another :))

Anonim spunea...

si pe marte si pe luna si pe pamant, in trei locuri de-odata. numai ca trebuie sa ne grabim ca sapt viitoare plec. (ma rog, cat pot sa se grabeasca melcii) sper ca stii sa te feresti de coarnele mele, pentru ca eu stiu sa ma feresc de katana ta. take care.

another cherry spunea...

@codo: pana la urma unde o sa va bateti in sosete? pe marte? si eu de unde urmaresc? sau cum ma anuntati.
codo, ai citit materialul cu ritualurile de imperechere ale melcilor? e mai vechi, dar merita toata atentia. si acum, ca te cunosc...ala e scris pe neve.
@ronin: imi place ce aud.

Anonim spunea...

deci imi place la nebunie articolul ala cu melcii, acuma l-am citit si e beton. dar stai sa vezi, stii cum fac? isi vand casutele amandoi si se muta intr-un P+2 impreuna. si fac dragoste prin toate camerele, de fapt fac si dragoste in spirale (ca asa e casuta lor).

ce zici? nu te aud....prin martie? unde ? pe marte? ok, s-a facut, da ajung sigur iau naveta interspatiala; gii, o sa devin melc galactic spatial, o sa-mi zica nepotii cosmobelc. mai bine ma duc sa iau sosete noi ca drumu'i lung.....

another cherry spunea...

:), stiam eu ca tb sa-l citesti:).
dragostea in spirale e cea mai dragoste, probabil.
sosete proaspete la toata lumea va rog!

Ronin Man spunea...

codo, pentru another ma las tras prin coarnele tale :) si o sa zambesc...

another cherry spunea...

wow, codo, iti dai seama de starea de spirit? o stare de spirit de invingator:)
ronin, ai grija, te rog...