marți, 28 aprilie 2009

cireasa certata cu sapunul

sapun

Staaati, ca nu ma prindeti voi pe codita gresita. Cireasa nu-i certata cu apa si sapunul. Cireasa se balaceste si se sapuneste ca o ratusca la patrat.

Dar ea incearca de cand e mica. Sa descopere sapunul care sa o faca fericita. Si parca e un facut. Oricat persevereaza, nu reuseste sa obtina decat prafut in ochi si frustrare in sufletel.

Am fost in magazinele de sapunuri ale lumii. Am incercat pana loc comanda. M-am sfatuit cu vanzatori. Am luat acasa si m-am clabucit. Ntzz. Nema. Vax. Canci. Niciodata nu am gasit sapunul care sa ma multumeasca plenar.

Ajugand eu maslina obosita si blazandu-ma. Ultimii ani mi-i am petrecut in zona eco-bio. De-aia toti musafirii mei se plang. Ca sapunurile din baia cireseasca. Au culori bizare si mirosuri care ii fac sa iasa de acolo urland.

Recunosc cinstit. Nici mie nu-mi plac defel. Ce femeie doreste sa se spele cu un sapun kaki care miroase a sulf? Doar ca aceasta cruciada pentru aflarea sapunului perfect mi-a infrant vointa.

Mai sunt unii. Care nici macar nu reusesc sa-si dea seama. Care dintre obiectele din baie sunt sapun. Si care nu.

Asta pentru ca, tot trecand prin atatea suferinte. In prezent incerc sa ma distrez si eu cum pot. Si detin sapunuri cu forme de oi, melci, pestisori, stele de mare, vaci si magarusi.

Singurul lucru care ma face sa ma razvratesc din cand in cand. Sa-mi pun armura, sa iau calul si sa plec din nou in cautarea lui. Este ca alti oameni au gasit ceea ce eu caut din fasa.

In baile lor se lafaie sapunuri diafane. Care improasca in jur mirosuri in care ai vrea sa fii invaluit o viata.

In calitatea mea de soap detective. Am incercat deseori sa vad inscriptia sapata in sapunurile altora. Cand mergeam la baie, scoteam lupa si examinam atent. Inchizand unul din ochi si mijind pe celalalt. Apoi pipaiam in speranta ca dibui.

Degeaba. Ajungeam mereu prea tarziu. Cand membrii familiei, nonsalanti, folosisera deja de multe ori sapunul. Indiferenti la chinurile mele.

Sa intreb, mi-a fost mereu rusinica obrazului subtire. Am vrut sa pastrez aparenta ca si eu am sapunul pe care mi-l doresc. Ca sunt normala si castigatoare, ca si ei.

Apoi am luat la rand la mirosit rafturile de hipermarketuri. Incat ma stiu toti supraveghetorii de raion. Am si poza la raft, cu text dedesubt.

"Cei ce vedeti pe aceasta femeie mica amusinand sapunuri, cu narile desfacute, goniti-o. Sau imobilizati-o la pamant, cu un picior pe gat. Si chemati de urgenta seful de magazin. De acolo preluam noi. Multumim, conducerea.

Si nota in subsolul notitei. Pentru ca ea miroase 2-3 ore si apoi pleaca, nu cumpara nimic. Desi e bine imbracata si pare normala la prima vedere, e nebuna. E "clienta" veche si are interzis la raionul asta."

Asta patesc de-o viata. Daca vreti sa ma ajutati. Va rog frumos sa-mi recomandati un sapun care va place voua. Unul de-l pot gasi la un magazin. Nu trebuie sa fie de fite. Un sapun normal caut.

Unul solid, nu lichid. Am uitat sa precizez asta. Pentru ca dupa ce ca sunt o cireasa fara noroc la sapun. Mai sunt si retrograda si nu imi place gelul. Ajutor.

14 comentarii:

Anne spunea...

Mie "Protex"îmi spune "Bună dimineaţa!, eşti în siguranţă cu mine", săpunurile de la Body Shop îmi spun "astăzi te simţim feminină", mirosurile de căpşuni şi caise de la Sabon mă îndeamnă
" Hai cu noi şi o să te ducem într-o lume apusă, la sfârşit de secol 19, când doamnele purtau dres cu sandale, mâini înmănuşate în miez de vară şi zambeau timid din spatele umbreluţelor".

codo spunea...

another, uite eu am citit de dimineata intr-un ziar despre o idee pentru daisiprimeste.
sa facem schimb de servicii, de ex: ofer 1 ora de engleza contra 1 ora de japoneza, sau ofer 2 ore de salsa contra 2 ore de tamplarie, etc. ce crezi? poate sa aiba succes?

Safta Nebuna spunea...

In primul rand, tuate sapunurile se face din grasime de porc (deshi puate alea turceshti nu, ca la iei e interzis), fearta in soda. Deci bine nu miruase, de asta le pune shi parfumuri multe ca s-a nu se simta mirosu de porc (ala de sufl e finca porcu a fost shi parlit shi paru lui parlit miruase a sulf).

Dar femeeile miruase de la sine frumuos, nu ca barbatzi, deci de ce are nevoe de parfumuri in sapun? C-a mirosu de porc nu ramine mult dupe ce te speli, shi dupe aia miroshi a femee, adica fuarte bine, shi gata.

jane spunea...

eu sustin nivea cu lapte si miere (lichid sau solid. cel lichid mi se pare mai hidratant totusi). dar n-am experimentat f mult, ca eu sunt adepta gelurilor de dus :D

another cherry spunea...

@Anne: o sa incerc ceva de la Body Shop, daca zici ca vine la pachet cu feminitatea:).

@codo: o sa ai o surpriza in curand. nici nu stii ce aproape esti de ea:).

@Safta nebuna: mirosul frumos ne trebuie noua, femeilor, cand ne spalam. deci e pentru noi, nu pentru altii:). oricum, ma bucur ca ai asa o parere buna.

@jane: o sa incerc, suna bine.

@

codo spunea...

I am happy with that :)
si de-abia astept.

thaea spunea...

Subscriu si eu la sapunul cu lapte si miere; eu foloseam acasa Palmolive cu lapte si miere; are miros asemanator cu cel de floare de salcam, sau asa mi se pare :)

CUVINTE RATACITE spunea...

http://www.olivo.ro/ eu de aici as vrea sa incerc un sapun, pare a fi bun, am citit si unele comentarii . poate ca merita sa incerci!

Monica spunea...

decat ca eu nu am priceput ce nu-ti place la sapunurile care nu ti-au mers la inima, sa stiu ce sa propun. adica iti usuca pielea? iti miros urat?
uite, eu curand o sa fac sapun de casa. oh, doh!

alex spunea...

Pai cum, tu cireasă asa dulce-graitoare, si de bine zicatoare, sa-ti fie tie jena sa intrebi?
Pai daca tu spuneai 3-4-5 sapunuri din cele fine care nu ti-au placut tie la viata ta, cadeai nu dedesubt, ci in slava te ridicai. Mai ales sa le lauzi tu lor sapunul, ti-ar fi spus eticheta cu inima unsa la suflet, alta data nu mai scapa momentele, ca pot fi unice in viata, eu asa mi-am propus

mamica de Sebastian spunea...

Cireaso pe mine ma bate gindul sa-mi fac sapunuri parfumate colorate la mine acasa,ca un fel de hobby,iau masa de sapun,arome si culori si le amestec dupa cum imi tuna capul:))

another cherry spunea...

@thea: deci de incercat, am retinut, asta fac primul lucru, ca are doua voturi.

@ariel: e cu mult ulei de masline, bag seama. am tot folosit de-astea, luate din marsilia, sunt ok.

@Monica: mirosul cred ca este prima problema. si apoi uscaciunea pielii de cireasa in urma sapunirii. vreau sapunuri care sa miroasa frumos si sa ma faca si mai matasoasa decat sunt:)).

@Alex: Asta mi-am propus si eu, asta cu momentele scapate (sa nu le mai scap). Dar la partea cu sapunul m-am pierdut:P.

@Mamica de S: imi faci si mie unul de levantica, pls? :)

anatati spunea...

Cherry, caută pe galador.eu. Că tot eşti în zona eco-bio. Ţi-aş recomanda din suflet, dar abia azi mă duc să-mi cumpăr şamponul solid de la ei. Pentru că am auzit numai de bine, evident :D

mamica de Sebastian spunea...

@Cireaso cu cea ma mare placere iti fac ce culoare si ce miros vrei tu