vineri, 28 martie 2008

cum petrecem ora pamantului?

azi intre 8 si 9 seara se sarbatoreste ziua pamantului.

cum se intampla asta? oamenii de pe tot globul sting lumina si nu folosesc electrocasnice. bine, cei carora le pasa de planeta. si care vor sa mai dea o pauza pamantului asta care gafaie sub noi innebunit.

eu o sa o sting. din motive egoiste. mi-a explicat cineva mai demult, un domn profesor cam nebun, ce se intampla cand pamantul oboseste de tot ce ii facem noi. si nu mai suporta sa fie stors la maximum.

adica stiam eu asa ca nu e bine sa consumi in exces lucruri sau curent sau apa sau sa faci prea mult gunoi. dar nu stiam exact unde duce. cand am aflat m-am speriat, pt ca mie imi place tot ce am in jur. si verau sa ramana asa cum e.

nu vreau ca pamantul care face pt mine rosii zemoase si pepeni si struguri hamburg sa devina desert. nu vreau ca vantul care imi trece prin par primavara sa devina furtuna si sa imi strice cheful.

nu vreau calduri innabusitoare care sa ma faca sa transpir mai tare decat e cazul, cand nu e cazul. si ierni fara zapada pe care sa skiez dupa pofta inimii mele poficioase de cireasa.

n-am nevoie de prea multe ploi care sa imi strice pantofii de piele intoarsa si freza. vreau ca mancarea sa ramana cu gustul care ma vrajeste. si aerul prin care ma plimb sa aiba miros frumos. cica sunt toate legate.

asa ca da, eu si cei care o sa-mi stea aproape intr-o seara de sambata o sa stea cu lumina stinsa. si nu sunt putini.

cum putem sa ne distram totusi? fara becuri si TV si foen si prajitor si masina de spalat si cuptor cu microunde si frigider si radio si laptop care nu mai are baterie?

ei bine, ar fi cateva moduri. sa aprindem lumanari si sa bem ceva in jurul lor. sa facem un foc undeva si sa stam primordial in jurul lui. sa ne uitam la stele. sa facem dragoste. sau sex. sa ne gandim. sa cantam si sa radem unii catre altii. sa dormim.

sau pur si simplu sa mergem calare peste altii care nu sunt asa de eco friendly si nu vor sa stinga lumina. chiar si asta e un gest frumos, pt ca la noi o sa fie intuneric.

la multi ani pamantului care imi/ne ofera atatea si atatea bunele. as sta in fiecare zi 3 ore cu lumina stinsa, numai sa stiu ca o sa ramai asa cum esti. ca sa imi/ne procuri placere.

Niciun comentariu: